wideo
Liczba pozycji: 40
Gry wideo. Zarys poetyki – ebook
Piotr Kubiński
Praca Piotra Kubińskiego Gry wideo - zarys poetyki będzie ważna i interesująca nie tylko dla badaczy gier komputerowych, będzie wielce pouczająca dla badaczy kultury współczesnej. (…) Rozważania i analizy autora na temat emersji jako konstytutywnego składnika gier wideo w pełni mnie przekonują. prof. dr hab. Maryla Hopfinger Zabiegom immersyjnym i emersyjnym, którymi posługują się twórcy...Data dostępności:
Data publikacji:
Fenomenologia gry wideo w perspektywie ontologii dzieła sztuki Romana Ingardena – ebook
Wojciech Sikora
Fenomenolog Roman Ingarden zwrócił uwagę na osobliwy fakt: chociaż istnienie dzieł literackich wydaje się nam naturalne jak powietrze, to zapytani, czym one są, nie potrafimy udzielić trafnej odpowiedzi. Współcześnie w podobnym tonie można zapytać o gry wideo. Czym są i jakie miejsce zajmują w rzeczywistości? Czym różni się gra wideo od dzieła sztuki i tabliczki czekolady? To tylko niektóre z pytań...Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing gier wideo – ebook
Kamil Sikora
Analiza kluczowych pojęć współczesnego marketingu w kontekście rynku gier wideo, odsłaniająca kulisy branży oraz powody, dla których głupota boli i nie daje się tak łatwo odkręcić. Marketing - słowo klucz. Przez jednych znienawidzony, przez innych praktykowany. Przez większość jednak, w gruncie rzeczy, nie do końca zrozumiany. Dla graczy bliżej niezdefiniowane źródło wszelkiego zła, dla twórców źródło...Data dostępności:
Data publikacji:
Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo – ebook
Joanna Pigulak
Książka stanowi wieloaspektowe studium intermedialnych i transmedialnych relacji między dynamicznie rozwijającymi się grami cyfrowymi oraz filmem. Autorka, przywołując bogaty materiał egzemplifikacyjny, dowodzi, że w konsekwencji oddziaływania na siebie obu mediów dochodzi do ich ewolucji oraz nieustannych przetworzeń w obszarze poetyk, struktur i systemów medialnych. Analiza różnorodnych gier cyfrowych...Data dostępności:
Data publikacji:
Wciśnij reset. Triumfy i fakapy w przemyśle gier wideo – ebook
Jason Schreier
Autor bestselleru Krew, pot i piksele powraca z kolejną dogłębną, zakulisową analizą branży gier wideo. Opowiada, jak upadały najgłośniejsze studia ostatniej dekady, snując opowieści - te triumfalne i te tragiczne - o tym, co stało się potem. Przemysł gier jest zarówno prestiżowy, jak i nieprzewidywalny. Opierając się na licznych wywiadach z producentami przełomowych gier, takich jak BioShock Infinite,...Data dostępności:
Data publikacji:
Audio-Video – e-wydania – 5/2024
Audio-Video to magazyn entuzjastów dobrego brzmienia i obrazu. Jest ukazującym się od wielu lat miesięcznikiem, którego tematyka - zgodnie z tytułem - jest skupiona wokół zagadnień dotyczących sprzętu audio i wideo. Trzonem każdego numeru są testy różnych urządzeń: sprzętu hi-fi i high-end (m.in. odtwarzaczy, wzmacniaczy, kolumn głośnikowych, słuchawek), zestawów kina domowego, telewizorów czy pro...Data dostępności:
Data publikacji:
Dziwnie, ale niewiarygodnie dobrze – ebook
Heather Grace Stewart
W dniu, w którym Cat Glamour postanowiła zmienić swoje życie, ostatnią rzeczą, jakiej się spodziewała, był współczesny Dżin wyskakujący z konsoli gier wideo. Niestety jej Dżin okazał się być nieco problematyczny, jeśli chodzi o spełnianie życzeń… W serii zabawnych przygód wysyła Cat do zamku we Francji i cofa ją w czasie o 20 lat, próbując rozwiązać jej problemy z wagą i stresem emocjonalnym. Podróż...Data dostępności:
Data publikacji:
Więź 1/2019 – eprasa
Opracowanie zbiorowe
Pogarsza się zarówno stan psychiczny Polaków, jak i stan opieki psychiatrycznej. Dlaczego psychiatria wpadła w pułapkę płytkiej polityki zdrowotnej? W czasie watykańskiego szczytu trzej kardynałowie, prawniczka i dziennikarka zaproponowali bolesny rachunek sumienia Kościoła po tragedii wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży. Gry wideo to dziś coraz ważniejsze miejsce ekspresji realnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie – ebook
Blake J. Harris
" Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo. W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske - człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a...Data dostępności:
Data publikacji:
Alterpop - numer 17 - grudzień 2013 – eprasa
Opracowanie zbiorowe
Siedemnasty numer magazynu popkulturalnego Alterpop zawiera 48 stron, na których m.in.: – przeglądy premier płytowych, filmowych, książkowych i gier, – historia muzyki w grach wideo (temat z okładki), – dokumentalne oblicze Martina Scorsese, – 7 rzeczy, które zawdzięczamy poprzedniej generacji konsol. Ponadto przybliżamy książki System Białoruś Andrzeja Poczobuta oraz Dostatek Michaela Crummeya...Data dostępności:
Data publikacji: