wideo
Liczba pozycji: 34
Gry wideo. Zarys poetyki – ebook
Piotr Kubiński
Praca Piotra Kubińskiego Gry wideo - zarys poetyki będzie ważna i interesująca nie tylko dla badaczy gier komputerowych, będzie wielce pouczająca dla badaczy kultury współczesnej. (…) Rozważania i analizy autora na temat emersji jako konstytutywnego składnika gier wideo w pełni mnie przekonują. prof. dr hab. Maryla Hopfinger Zabiegom immersyjnym i emersyjnym, którymi posługują się twórcy...Data dostępności:
Data publikacji:
Fenomenologia gry wideo w perspektywie ontologii dzieła sztuki Romana Ingardena – ebook
Wojciech Sikora
Fenomenolog Roman Ingarden zwrócił uwagę na osobliwy fakt: chociaż istnienie dzieł literackich wydaje się nam naturalne jak powietrze, to zapytani, czym one są, nie potrafimy udzielić trafnej odpowiedzi. Współcześnie w podobnym tonie można zapytać o gry wideo. Czym są i jakie miejsce zajmują w rzeczywistości? Czym różni się gra wideo od dzieła sztuki i tabliczki czekolady? To tylko niektóre z pytań...Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing gier wideo – ebook
Kamil Sikora
Analiza kluczowych pojęć współczesnego marketingu w kontekście rynku gier wideo, odsłaniająca kulisy branży oraz powody, dla których głupota boli i nie daje się tak łatwo odkręcić. Marketing - słowo klucz. Przez jednych znienawidzony, przez innych praktykowany. Przez większość jednak, w gruncie rzeczy, nie do końca zrozumiany. Dla graczy bliżej niezdefiniowane źródło wszelkiego zła, dla twórców źródło...Data dostępności:
Data publikacji:
Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo – ebook
Joanna Pigulak
Książka stanowi wieloaspektowe studium intermedialnych i transmedialnych relacji między dynamicznie rozwijającymi się grami cyfrowymi oraz filmem. Autorka, przywołując bogaty materiał egzemplifikacyjny, dowodzi, że w konsekwencji oddziaływania na siebie obu mediów dochodzi do ich ewolucji oraz nieustannych przetworzeń w obszarze poetyk, struktur i systemów medialnych. Analiza różnorodnych gier cyfrowych...Data dostępności:
Data publikacji:
Wciśnij reset. Triumfy i fakapy w przemyśle gier wideo – ebook
Jason Schreier
Autor bestselleru Krew, pot i piksele powraca z kolejną dogłębną, zakulisową analizą branży gier wideo. Opowiada, jak upadały najgłośniejsze studia ostatniej dekady, snując opowieści - te triumfalne i te tragiczne - o tym, co stało się potem. Przemysł gier jest zarówno prestiżowy, jak i nieprzewidywalny. Opierając się na licznych wywiadach z producentami przełomowych gier, takich jak BioShock Infinite,...Data dostępności:
Data publikacji:
Audio-Video – e-wydania – 5/2024
Audio-Video to magazyn entuzjastów dobrego brzmienia i obrazu. Jest ukazującym się od wielu lat miesięcznikiem, którego tematyka - zgodnie z tytułem - jest skupiona wokół zagadnień dotyczących sprzętu audio i wideo. Trzonem każdego numeru są testy różnych urządzeń: sprzętu hi-fi i high-end (m.in. odtwarzaczy, wzmacniaczy, kolumn głośnikowych, słuchawek), zestawów kina domowego, telewizorów czy pro...Data dostępności:
Data publikacji:
Więź 1/2019 – eprasa
Opracowanie zbiorowe
Pogarsza się zarówno stan psychiczny Polaków, jak i stan opieki psychiatrycznej. Dlaczego psychiatria wpadła w pułapkę płytkiej polityki zdrowotnej? W czasie watykańskiego szczytu trzej kardynałowie, prawniczka i dziennikarka zaproponowali bolesny rachunek sumienia Kościoła po tragedii wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży. Gry wideo to dziś coraz ważniejsze miejsce ekspresji realnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie – ebook
Blake J. Harris
" Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo. W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske - człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a...Data dostępności:
Data publikacji:
Alterpop - numer 17 - grudzień 2013 – eprasa
Opracowanie zbiorowe
Siedemnasty numer magazynu popkulturalnego Alterpop zawiera 48 stron, na których m.in.: – przeglądy premier płytowych, filmowych, książkowych i gier, – historia muzyki w grach wideo (temat z okładki), – dokumentalne oblicze Martina Scorsese, – 7 rzeczy, które zawdzięczamy poprzedniej generacji konsol. Ponadto przybliżamy książki System Białoruś Andrzeja Poczobuta oraz Dostatek Michaela Crummeya...Data dostępności:
Data publikacji:
Digital Photographer Polska – e-wydanie – 1/2024
100% porad, warsztatów oraz inspiracji fotograficznych Digital Photographer Polska to wyjątkowe pismo dla ambitnych pasjonatów, którzy chcą szlifować swój fotograficzny warsztat, udoskonalać swoje umiejętności by wzmocnić swoje portfolio. To jedyny magazyn na rynku w całości poświęcony proaktycznej stronie fotografowania. Każde wydanie to ponad 100 stron wskazówek, inspirujących galerii i, przede...Data dostępności:
Data publikacji: