regionow
Liczba pozycji: 24
Komitet regionów Unii Europejskiej a integracja europejska – ebook
Małgorzata Bielecka
Książka poświęcona jest miejscu i roli Komitetu Regionów w procesie jednoczenia Europy. Komitet Regionów jest najmłodszą instytucją Unii Europejskiej. Powołany Traktatem z Maastricht w 1992 r., rozpoczął działalność w marcu 1994 r. Od samego początku miał zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Dla pierwszych był on ucieleśnieniem „,,subsydiarności??, gwarantem udziału samorządów terytorialnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Współczesne wyzwania miast i regionów – ebook
Aleksandra Jewtuchowicz Agnieszka Rzeńca
Głównym wyzwaniem, przed jakim obecnie stoją wszystkie gospodarki, bez względu na ich wielkość i zaawansowanie w rozwoju lub w transformacji jest globalizacja i ściśle z nią związana regionalizacja. Z jednej strony obserwujemy zjawisko coraz większego umiędzynarodowienia produkcji, co powoduje rozbicie przestrzeni lokalnej. Z drugiej, w miarę pogłębiania się tego procesu wzrasta znaczenie poziomu lokalnego...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy – ebook
Aleksandra Nowakowska
Ostatnie kilkanaście lat przyniosło radykalne przewartościowanie czynników rozwoju społeczno-gospodarczego. W centrum uwagi znalazły się zasoby informacji, wiedzy, innowacji, a współczesna gospodarka otrzymała miano gospodarki opartej na wiedzy. Nastąpiło przeskalowanie procesów społeczno-gospodarczych z poziomu narodowego na poziom międzynarodowy (globalny) i regionalny. Kluczową płaszczyzną procesów...Data dostępności:
Data publikacji:
Wino. Leksykon – ebook
Marta Szydłowska
Leksykon win to pozycja dla każdego smakosza win. Oprócz wyczerpującego opisu rodzajów win z poszczególnych regionów świata, Czytelnik odnajdzie w nim uporządkowane i praktyczne informacje o szeroko pojętej kulturze picia wina.Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku – ebook
Andrzej Szromnik
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia specyfikę marketingu jednostki osadniczej i marketingowe podejście w zarządzaniu miastami i regionami, a także główne problemy funkcjonowania współczesnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Podhale – audiobook
Aleksander Gurgul
Zakopane – niegdyś tygiel artystyczny, dziś „Las Vegas Podhala”. I choć mieszkańcy nie ustają w walce o kształt swojego miasta, wciąż przegrywają z właścicielami firm i inwestorami, którym zależy głównie na pomnażaniu majątku dzięki masowej turystyce. Aleksander Gurgul przygląda się więc podhalańskiej patodeweloperce, przytacza litanię haseł reklamowych z zakopianki, zwanej przez internautów billboardzianką,...Data dostępności:
Data publikacji:
Konkurencyjność obszarów metropolitalnych w Polsce - na przykładzie wrocławskiego obszaru metropolitalnego – ebook
Iwona Ładysz
Obszary metropolitalne są nowym jakościowo zjawiskiem w przestrzeni społeczno-gospodarczej Polski. Konkurencyjność obszarów metropolitalnych na tle pozostałych jednostek przestrzennych rośnie, co wywołuje różnorodne, często niejednoznaczne konsekwencje dla rozwoju regionalnego. W książce zaprezentowano wyniki badań nad konkurencyjnością obszarów metropolitalnych, przeprowadzonych w Katedrze Gospodarki...Data dostępności:
Data publikacji:
Globalizacja a konkurencyjność w gospodarce światowej – ebook
Marian Noga Magdalena Stawicka
Gospodarka światowa jako kategoria ekonomiczna stała się przedmiotem badań naukowych na pewnym etapie rozwoju gospodarczego. Ekonomistów interesuje jej powstanie i rozwój,czynniki przemian, główne tendencje i kierunki zmian, a także jej struktura. Charakteryzuje się ona brakiem jednorodności, z uwagi na to iż w jej ramach możemy wyróżnić wiele grup krajów o podobnych cechach,jednak znacznie różniących...Data dostępności:
Data publikacji:
Potęga geografii, czyli jak będzie wyglądał w przyszłości nasz świat – audiobook
Tim Marshall
Do audiobooka jest dołączony plik PDF z materiałami z wydania drukowanego!!! W swojej poprzedniej książce Tim Marshall przekonał czytelników, że żeby zrozumieć, co się dzieje na świecie, trzeba spojrzeć na mapę. I chociaż od czasu jej premiery geografia się nie zmieniła, uległ zmianom nasz świat. Tym razem Marshall próbuje zajrzeć w przyszłość i analizuje dziesięć regionów, które będą kształtować...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacje w zarządzaniu – ebook
Regina Lenart-Gansiniec
Publikacja stanowi odzwierciedlenie tendencji dostrzeganych zarówno w nauce, jak i praktyce gospodarczej. Polegają one na tym, że organizacje nakierowane są na stałe poszukiwanie nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Powstanie tej książki wynika z przekonania jej autorów o służebnej roli innowacji w budowaniu konkurencyjności oraz przewagi konkurencyjnej organizacji. Autorzy poszczególnych artykułów...Data dostępności:
Data publikacji: