big
Liczba pozycji: 22
Nie czyń zła. Jak Big Tech zdradził swoje ideały i nasz wszystkich – ebook
Rana Foroohar
„Nie czyń zła” to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi...Data dostępności:
Data publikacji:
INSTAdzieci – audiobook
Delphine de Vigan
Opowiadając historię dwóch kobiet o odmiennych losach, autorka analizuje epokę – od czasów Big Brothera po lata współczesne – w której liczy się tylko to, aby być widzianym. De Vigan przygląda się erze naznaczonej kultem mediów społecznościowych. Diagnoza ta jest bezlitosna – to świat, w którym wszystko jest na pokaz i na sprzedaż, łącznie ze szczęściem rodzinnym. Autorka daje rozległy, surowy i...Data dostępności:
Data publikacji:
Generacja X, czyli kryzys wieku średniego – audiobook
Grzegorz Kalinowski
Big „Dude“ Lebowski, w polskim Antycalifornictaion, powieście o kryzysie wieku średniego i towarzyskiej autolustracji. Trzy imprezy, które stają się pretekstem do spotkania trójki starych znajomych. Szansa na dokończenie rozpoczętych przed laty spraw, na zrobienie życiowego remanentu, zaczęcie od nowa… Luke, Lidka i Amadeusz są rówieśnikami, „między wiekiem chrystusowym a dziadowskim”, ale bliżej...Data dostępności:
Data publikacji:
Internet. Analityka danych – ebook
Kamil Czaplicki Grażyna Szpor
Analityka danych jest podstawą zmniejszania niepewności, redukowania entropii, ale jej oparcie o Big data i wspomaganie skomplikowanymi narzędziami informatycznymi niesie też nowe zagrożenia. W tej książce podejmowane są najpierw zagadnienia istoty i znaczenia analityki danych, jej e-infrastruktur i kadr oraz pozyskiwania danych do analizy. Kolejne części pokazują wykorzystanie analityki danych w...Data dostępności:
Data publikacji:
Jawność i jej ograniczenia. Idee i pojęcia. Tom 1 – ebook
Grażyna Szpor
Pierwszy tom monografii Jawność i jej ograniczenia jest teoretycznym wprowadzeniem i swoistym przewodnikiem po całej monografii. Ma ułatwić czytelnikom śledzenie linii argumentacji i uchwycenie istotnych wątków powracających w następnych częściach. Zawiera syntetyczną charakterystykę procesu jurydyzacji jawności i jej ograniczeń oraz pogłębiającego się rozproszenia regulacji. Ukazuje możliwe pułapki...Data dostępności:
Data publikacji:
Pod tęczą – audiobook
Celia Laskey
Chcieli żyć w strefie wolnej od LGBT, ale los spłatał im figla… Big Burr to miasteczko, gdzie wszyscy się znają - a przynajmniej tak im się wydaje. Kiedy jednak zdobywa niechlubny tytuł „najbardziej homofobicznej miejscowości w Ameryce”, a przyznająca go organizacja na dwa lata przysyła tam queerową grupę zadaniową do pracy u podstaw i edukowania lokalsów, rezultaty są nie do przewidzenia. ...Data dostępności:
Data publikacji:
Gospodarka cyfrowa – ebook
Katarzyna Śledziewska Renata Włoch
Publikacja opisuje zmiany związane z transformacją cyfrową zachodzące w obszarze funkcjonowania rynku, produkcji, konsumpcji, pracy i państwa nowej generacji z perspektywy ekonomii i socjologii. Wychodząc od określenia „przemysł 4.0”, obejmującego sztuczną inteligencję, Big Data, Internet Rzeczy, algorytmizację, automatyzację, komunikowanie się maszyn i in. autorki przybliżają główne obszary gospodarki...Data dostępności:
Data publikacji:
Odległe brzegi – audiobook
Kristin Hannah
Elisabeth i Jack mają za sobą dwadzieścia lat małżeństwa. Kiedy ich córki wyprowadzają się z domu, dociera do nich, że ich związek się wypalił - stał się konwencjonalny i pozbawiony miłości. Rozmyślania o niewykorzystanych szansach doprowadzają do separacji, która jednak nie przynosi im szczęścia. Choć każde z nich odnosi sukcesy zawodowe, to oboje odkrywają, że bez siebie nie będą mogli być szczęśliwi....Data dostępności:
Data publikacji:
Internet. Przetwarzanie danych osobowych. Processing of personal data – ebook
Kamil Czaplicki Grażyna Szpor Renata Klara Dygaszewicz Paweł Fajgielski Bogdan Fischer Małgorzata Ganczar Agnieszka Gryszczyńska Maciej Kiedrowicz Ewa Marzec Aleksandra Monarcha-Matlak Elżbieta Niezgódka Małgorzata Olszewska Stanisław Piątek Piotr Pieńkosz Piotr Ryguła Marlena Sakowska-Baryła Sebastian Sikorski Bolesław Szafrański Marek Świerczyński Krzysztof Świtała Wojciech Rafał Wiewiórowski Martyna Wilbrandt-Gotowicz Kajetan Wojsyk
Przetwarzanie danych osobowych jest od półwiecza przedmiotem regulacji prawnych, zmieniających się w miarę rozwoju społeczeństwa informacyjnego, skupionego na zmniejszaniu niepewności. W kształtowaniu standardów ochrony godności osób, których dane są przetwarzane, Europa jest liderem. Umacniają to unijne regulacje z 2018 roku, eksponując mniej wymogi formalne a bardziej zasadę rozliczalności administratorów...Data dostępności:
Data publikacji:
Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja – ebook
Robert Stępowski
Wbrew skojarzeniem, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego. Nie pojawią się rozwiązania, które za jednym kliknięciem zdobędą dla nas Klientów. Przeciwnie dobór odpowiednich narzędzi będzie wymagał od nas, marketerów dużo większego zaangażowania. Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej najbliższych...Data dostępności:
Data publikacji: